BEYAZ CENNET PAMUKKALE

05:09 Uçurtmanın Keşfi 0 Comments

                                       BEYAZ CENNET PAMUKKALE
       
    Pamukkale,hepimizin tanıdığı dünya gezinecekleri arasına girmiş, eşsiz bir atmosferi olan yerdir. Ben de burayı gezmiş biri olarak sizlerle pamukkale birikimlerimi paylaşmak istedim.
  Küçükken hep resimlerini görürdüm. Dikkatimi çok çekerdi. Ben de o beyaz pamuklar üzerinde yürümeyi isterdim hep. Küçükken travertenleri pamuktan zannederdim.( Gittiğim zaman sert olduklarını görünce benim için hayal kırıklığı olmuştu :D ).

İnsan oraya girince koşarak travertenlere gitmek istiyor. Çünkü o manzara resmen insanı kendine çekiyor. 

Belli bir yere kadar yürüdükten sonra ayakkabılarınızı çıkarmak zorundasınız. Bu hem travertenlere zarar vermemek için alınan bir önlem hem de oradaki termal su içinde yürüyebilmek için. 
Ben oraya kış aylarında gitmiştim. O esintili havada o su çok iyi geliyor ve insanı inanılmaz rahatlatıyor.
Ayrıca bunun başka bir güzelliği de çeşitli kültürde birçok insan bir ellerinde ayakkabıları bir ellerinde fotoğraf makineleri ortamın sıcaklığı içinde etrafa gülücük saçıyorlar..



Burada bir de Kleopatra havuzu var. Bu havuz M.Ö 7. yüzyılda meydana gelen bir depremin şehrin ortasında bir çukur açmasıyla ve şehrin sütunlarının bu çukura düşmesiyle oluşmuş. İnsanlar burayı termal havuz olarak kullanıyor ve içinde saatlerce kalabiliyor.

Son olarak unutamadığım bir güzelliğini daha paylaşmak istiyorum. Her zaman duyardım Pamukkale'de gün batımı çok güzeldir falan diye.. Şanslıyım ki ben de gün batımını izleme şansı buldum. Resmen kusursuz bir tablo çıkıyor karşınıza..




Umarım bir gün sizin de yolunuz düşer ve gezme şansını, özellikle de gün batımını izleme şansını bulursunuz..


Ezgi ŞİMŞEK
Semiye DEMİR
Duran SALMAN
Merve Nur KANDEMİR






0 yorum: